سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندومتریوز چیست و راه درمان آن به چه صورتی هست؟

اندومتریوز  چیست و راه درمان آن به چه صورتی هست؟

اندومتریوز یک بیماری است که در آن اندومتر (بافت که خطوط داخل رحم یا رحم) خارج از رحم وجود دارد. اندومتریوز اغلب در پایین شکم یا لگن رخ می دهد ، اما هر نقطه در بدن ظاهر می شود. علائم اندومتریوز شامل درد پایین شکم ، درد با دوره های قاعدگی ، درد با مقاربت جنسی و مشکل باردار شدن است. از سوی دیگر برخی از زنان مبتلا به اندومتریوز هر گونه علائم در همه ممکن است.

 

 

تقریبا 10 ? از زنان سالخورده اندومتریوز دارند. اما درست شیوع ناشناخته است پس از تشخیص نیاز به لاپاراسکوپی (عمل جراحی که در آن یک دکتر به نظر می رسد در شکم یک دوربین از طریق دکمه شکم) به تجسم و بیوپسی ضایعات اندومتریوز. اندومتریوز در 12-32 ? از زنان دارای جراحی برای درد لگن و تا 50 ? از زنان دارای جراحی برای ناباروری دیده می شود. اندومتریوز به ندرت در دختران پیدا شده است قبل از شروع دوره خود را, اما آن است که در تا نیمی از دختران جوان و نوجوانان با درد لگن و دوره های دردناک دیده.

چه اتفاقی می افتد زمانی که شما اندومتریوز?

 

علل اندومتریوز

d2aa_b1.jpg

علت دقیق اندومتریوز ناشناخته است ، اما نظریه های متعددی وجود دارد که توضیح می دهند چگونه و چرا اندومتریوز اتفاق می افتد. قاعدگی رتروگراد است یک تئوری منشاء آن است که در آن خون و بافت از رحم یک زن سفر از طریق لوله های فالوپ به درون حفره شکم در طول دوره. تقریبا تمام زنان برخی از درجه ای از قاعدگی رتروگراد است ، اما تنها چند زن اندومتریوز دریافت کنید. این ممکن است به دلیل تفاوت در سیستم ایمنی بدن زن.

 

نظریه دیگری از منشاء اندومتریوز متاپلازی coelomic نامیده می شود که در آن سلول ها در بدن خارج از رحم می توانند تغییرات را برای تبدیل شدن به سلول هایی که رحم را تشکیل می دهند ، انجام دهند. این یک توضیح رایج برای اندومتریوز در سایت های غیر معمول مانند انگشت شست یا زانو است. یکی دیگر از توضیح ممکن برای اندومتریوز در مکان های دور از رحم است که از سلول های مخاط رحم سفر از طریق رگ های خونی و یا سیستم لنفاوی در نتیجه رسیدن به دیگر ارگان های دور و یا مناطق بدن.

 

اندومتریوز نیز می تواند در زمان جراحی گسترش یابد. برای مثال یک زن مبتلا به اندومتریوز که تحت سزارین می تواند سهوا باید اندومتریوز ایمپلنت در شکم برش به طوری که او توسعه اندومتریوز در اسکار از عمل جراحی است.

 

اندومتریوز بسیار شایع تر است اگر یکی از بستگان نزدیک نیز دارای این بیماری, بنابراین ممکن است ژن هایی که اندومتریوز را تحت تاثیر قرار وجود داشته باشد.

تصویر اندومتریوز ، تصویر UCLALarger >

چرا اندومتریوز با درد همراه است ؟

 

هنگامی که یک زن با اندومتریوز او دوره او است و خونریزی از هر دو سلول ها و بافت داخل رحم و همچنین از سلول ها و بافت خارج از رحم. هنگامی که خون این اندام های دیگر داخل شکم را لمس می کند ، می تواند باعث التهاب و سوزش ، ایجاد درد شود. بافت اسکار نیز می تواند از اندومتریوز توسعه و کمک به درد.

 

برای اطلاعات در مورد برنامه درد مزمن لگن ما >

 

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات زنان و زایمان عمومی ما >

چرا اندومتریوز مرتبط با ناباروری است ؟

 

اندومتریوز و باروری

 

بین 20 و 40 ? از زنان مبتلا به ناباروری اندومتریوز دارند. اندومتریوز احتمال زیاد باعث اختلال در باروری به دو روش: اول باعث اعوجاج از لوله های فالوپ به طوری که آنها قادر به انتخاب کنید تا تخم مرغ بعد از تخمک گذاری و دوم با ایجاد التهاب است که می تواند اثر نامطلوبی بر عملکرد تخمدان, تخم مرغ, بستن لوله های رحم یا رحم.

 

برای اطلاعات در مورد باروری و خدمات بهداشتی باروری ما >

 

چگونه اندومتریوز اثرات باروری >

علائم اندومتریوز

 

علائم اندومتریوز

 

درد شایع ترین علامت اندومتریوز است. زنان مبتلا به اندومتریوز می توانند درد لگن یا پایین شکم ، درد با قاعدگی (دیسمنوره) ، درد با مقاربت (دیسپارونی) و درد در حرکات روده (دیسچزی) را تجربه کنند. علائم می تواند ثابت یا "چرخه ای" باشد ، به این معنی که آنها قبل و در طول دوره بدتر می شوند و سپس بهبود می یابند. زنان ممکن است درد ثابت لگن یا پایین شکم نیز داشته باشند. علائم دیگر عبارتند از ناباروری روده و مثانه علائم (نفخ, یبوست, خون در ادرار و یا درد در هنگام ادرار) و احتمالا غیر طبیعی خونریزی واژینال.

اندومتریوز چگونه تشخیص داده می شود ؟

 

تشخیص اندومتریوز

 

برخی از پزشکان ممکن است درمان اندومتریوز مشکوک بر اساس علائم یک زن و یا یافته های معاینه فیزیکی برای دیدن اگر آنها بدون اقدام به عمل جراحی را بهبود بخشد. اما به طور رسمی تشخیص اندومتریوز یک پزشک باید انجام لاپاروسکوپی (جراحی که در آن یک دکتر به نظر می رسد در شکم یک دوربین از طریق دکمه شکم) به تجسم و بیوپسی مشکوک به اندومتریوز ضایعات. ضایعات اندومتریوز می تواند در ظاهر متفاوت باشد. "اندومتریوم" اصطلاح برای اندومتریوز در داخل تخمدان است و چون مواد داخل کیست به نظر می رسد مانند شربت شکلات اغلب "کیست شکلات" با نام مستعار.

برای کسب اطلاعات در مورد جراحی لاپاراسکوپی با حداقل تهاجم و رباتیک  در سایت دکتر سروی >

اندومتریوز چگونه درمان می شود ؟

 

درمان اندومتریوز

 

محافظه کارانه ترین درمان برای اندومتریوز با داروها است. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن ممکن است به درد مرتبط با اندومتریوز کمک کند. داروهایی که هورمون های زن را کنترل می کنند نیز ممکن است به درد اندومتریوز کمک کنند. بعضی از نمونه ها قرص های ضد بارداری خوراکی و آگونیست های آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH) هستند که زنان را به حالت "موقت" یائسگی تبدیل می کنند.

 

جراحی می تواند اندومتریوز را تشخیص دهد و همچنین می تواند اندومتریوز را از طریق حذف (برداشتن) یا سوزش (fulguration) ضایعات اندومتریوز درمان کند. با جراحی ، حذف بافت اسکار می تواند درد را کاهش دهد و تخمدان ها و لوله های فالوپ را به موقعیت طبیعی خود در لگن منتقل کند. جراحی برای کمک به برخی از زنان مبتلا به اندومتریوز باردار شدن نشان داده شده است. اگر یک زن مبتلا به اندومتریوز دیگر علاقه مند به باردار شدن است ، او و دکتر او ممکن است تصمیم به حذف تخمدان ها و احتمالا رحم. یک زن نمی تواند باردار شود اگر او رحم ندارد.

 

اگر یک زن مبتلا به اندومتریوز است که با داشتن مشکل گرفتن باردار وجود دارد متفاوت داروها و درمان های در دسترس است که می تواند کمک به او برای تبدیل شدن به ،