سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی نهال گردوی مناسب مناطق سردسیر

معرفی نهال گردوی مناسب مناطق سردسیر تا کودهی و تغذیه کامل درخت گردو و خواص مغز آن :

گردو یکی از مغز های بسیار خوش مزه و ترد بازار کشور ایران می باشد . از این مغز از سالیان سال قبل در انواع غذاهای ایرانی استفاده می کرده اند .از همین روی کاشت درخت گردو هم مورد استقبال قرار گرفته است . درخت گردو با توجه به اینکه معمولا در مناطق سردسیر خوب پاسخ نمیدهد اغلب مورد استفاده قرار نمیگیرد اما با گذشت زمان کشور های فرانسه و امریکا با معرفی هر کدام یک انواع نهال گردو این مشکل را مرتفع ساخته اند .دو گردوی چندلر و گردوی فرنور که بسیار هم در سالهای گذشته مورد استقبال قرار گرفته است .

23vc_b1.jpg

اولین نهال گردوی مناسب مناطق سردسیر نهال گردو فرنور :

 گردو فرنور یکی از جدیدترین نوع درختان فرانسوی می باشد . این نوع گردو دارای سایز متوسط و کیفیت بالا است .  گردو فرنور یکی از بهترین ارقام برای مناطق سردسیری و ارتفاعات بیشتر از1500 الی 2200 متر بالاتر از سطح دریا بسیار مناسب و مطلوب می باشد . گردوی فرنور یکی از جدیدترین درختان تجاری و پوست کاغذی است . نوع شکل این گردو گرد بوده و دارای پوست کاغذی و قابلیت جدا شدن راحت پوست از مغز می باشد . یکی از مشخصات این رقم  رنگ مغز روشن و  مقاومت به کرم سیب  و بینایی بلایت گردو می باشد و همچنین مقاومت بسیار بالا به سرما . شاتون های گردو فرنور اغلب در سرما از بین نمیروند همچنین این رقم به عنوان گرده زا در مناطق کوهستانی  مناسب است . گلدهی نهال فرنور در اواخر فروردین صورت می‌گیرد و معمولاً در هر گل ? تا ? گردو تولید می کند .

دومین نهال گردوی مناسب مناطق سردسیر نهال گردو پیوندی چندلر :

پیدا کردن نهال گردویی که بتواند در اب و هوای سرد نتیجه بدهد بسیار مهم می باشد از همین روی باید نهال های دیر گل را برگزید تا سرما ان را از بین نبرد .

 گردوی چندلر گردوی چندلر این رقم یکی از برجسته ترین مورد کشت در کالیفرنیا است یکی از معروفترین و پر کشت ترین نهال گردو در جهان محسوب می شود . به خاطر کیفیت بالای مغز این رقم و شفافیت آن بسیار با ارزش است .برداشت گردوی چندلر از اواسط تا اواخر فصل زراعی می باشد .

گردوی چندلر دارای مقاومت بسیار بالا به سرما و آفات بوده و از ارتفاعات حدودا 1000 الی 1500 متر نسبت به سطح دریا بهترین منطقه ی کاشت این رقم می باشد .در حال حاضر محبوب ترین نوع گردو در ایالات متحده آمریکا همین رقم درخت گردو می باشد . چند نفر با ساختار بدنه ای نازک و به شکل بیضی بزرگ که به راحتی از پوسته جدا می شود.حال که به برسی بهترین نهال گردو مناسب مناطق سردسیر به طور مفصل از سایت گلد نهال پرداختیم بهتر است اکنون به کودهی نهال گردو به پردازیم .

بررسی بهترین کود برای درخت گردو:

سوالی که بسیار پرسیده می شود این است که برای تغذیه ی مناسب درختان گردو باید چکار کرد که از انواع کودهای شیمیایی میتوان نام برد .

کود درخت گردو برای درختان گردو بسیار ضروری است ‌ برای اینکه با این کار گردوی با کیفیت تولید می کنند. درختان جوان در واقع نیاز به کود بیشتری نسبت به درختان بالغ دارند . ما در این مقاله قصد داریم شما را با کود درختان گردو آشنا کنیم . در حالت کلی قبل از اینکه درخت گردو در زمین کاشته شود باغ های گردو بر اساس وسعت و مساحت زمین و همچنین نوع خاک مورد آنالیز قرار می گیرند . در حالت کلی نوع کود و میزان کود به نوع خاکی که نهال گردو قرار است در آن زمین کاشته شود بستگی دارد . همان طور که گفته شد تقویت خاک قبل از اینکه نهال گردو در آن کشته شود اهمیت به سزایی دارد .

گفته شده در سایت  wikihow در حالی که گونه های مختلفی از گردو وجود دارد ، به ویژه گردو سیاه و گردوی انگلیسی ، دستورالعمل های اساسی کاشت و مراقبت همه شبیه هستند. هنوز هم ، به دلیل وجود صدها نوع سازگار با آب و هوای مختلف و مقاومت در برابر بیماری ، کاشت آجیل از مناطق نسبتاً نزدیک توصیه می شود. درختان گردو می توانند آجیل های خوش طعم و چوب بادوام و جذاب تولید کنند ، اما باغبانان خانه باید توجه داشته باشند که آنها اغلب گیاهان اطراف را از بین می برند! همچنین به خاطر داشته باشید که درختان گردو حدود 10 سال پس از کاشت شروع به تولید آجیل نمی کنند و تولید آجیل حدود 30 سال پس از کاشت به اوج خود می رسد. شما می توانید از گردوهایی که غالباً جمع آوری آنها رایگان است اما تهیه آنها خسته کننده است یا نهال هایی که معمولاً نیاز به خرید دارند اما به طور معمول میزان موفقیت بالاتری دارند ، می توانید درختان گردو بکارید ..

سودی که توی خرید نهال گردو هست ، تو خرید خونه فرمانیه نیست .

 دلیل این موضوع این است که این میوه در سالهای اولیه که در حال رشد و ریشه بندی می‌باشد و دارای ریشه های زیادی است کودهای آلی یا همان کودهای حیوانی باید همراه با کوتاه شیمیایی در فصل زمستان به صورت چال کود در سایه انداز درخت چال شوند  تا بدین صورت درخت گردو بتواند انرژی مورد نیاز خود را برای رشد و باردهی تامین کند . برای چاق کردن گردو در زمینه ‌ای که قرار است درخت گردو در آن کاشته شود باید گودالی به عمق یک متر و عرض ?? سانتیمتر و به طول یک متر کنده شود و کود مورد نظر در آن ریخته شود و حتما این چاله ها باید در سایه درخت حفظ شوند . در حالت کلی برای اینکه درختان گردو بتوانند انرژی مورد نیاز خود را برای رشد و ریشه تامین کند لازم است در چاله هایی که قرار است نهال گردو در آن کاشته شود انواع کودهای شیمیایی به صورت تمام کمال در آن ریخته شوند .بهترین کود شیمیایی برای درخت گردو از همین روی بسیار حائز اهمیت می باشد .

برسی اینکه آیا گردو اسیدی است یا قلیایی ؟

 در این مقاله به بررسی اسیدی و قلیایی بودن برخی مواد غذایی بپردازیم و به بررسی برخی آجیل ها به خصوص گردو  اشاره کنیم نکته‌ قابل توجهی آنکه شاید شما هم تا به حال به آن توجه نکرده باشید که آیا گردو اسیدی است یا قلیایی ؟ امیدواریم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. بدن هر انسانی برای عملکرد مناسب باید میزان PH آن به مقدار خیلی کمی قلیایی باشد. باید مواد قلیایی و اسیدی و همچنین گردو اسیدی است یا قلیایی را خوب بشناسیم تا در مصرف بیش از حد آن‌ها زیاده روی نکنیم . نکته‌ خیلی مهمی که باید به آن اشاره شود این است که هیچ ماده غذایی خوب یا مضر نمی باشد. توجه کردن به اینکه این نوع ماده‌ غذایی یا گردو به این معنی نمی باشد که به دلیل مصرف بعضی از آن‌ها از مصرف دیگر مواد غذایی دیگر بگذریم. راز سلامتی بدن و پوست زیبا حفظ تعادل بین مواد غذایی اسیدی و قلیایی می باشد. زیرا این دو گروه برای بدن خیلی ضروری می باشند .

در بین آجیل ها آیا گردو اسیدی است یا قلیایی؟ در بین آجیل ها که آیا گردو اسیدی است یا قلیایی می خواهیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم، آجیل هایی مانند فندق، پسته، بادام هندی و در نهایت گردو قلیایی می باشند. حبوبات لوبیا سفید، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه، نخود، سویا، عدس و لپه هم جزء مواد غذایی اسید خواهند بود. میوه ها، سبزیجات اسیدی می توان اشاره کرد به  زغال اخته، انگور فرنگی، زرد آلو، آلو، و میوه های کنسروی، ذرت ، کدو حلوایی، زیتون، تره فرنگی، و آرتیشو.

خب امیدواریم از خواندن این متن که از سایت گلد نهال برگرفته شده بود که امیدواریم از آن لذت برده باشید .

برگفته شده از سایت گلد نهال : ( goldnahal.ir )